Kommunalråd och kommunchef

Några av politikerna är kommunalråd.
Kommunalråd arbetar bara med politik,
de har inget annat jobb.
I Växjö finns det fem (5) kommunalråd.

Växjös kommunalråd

Malin Lauber tillhör partiet Socialdemokraterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
Telefon: 0470-433 81 eller 073-368 72 31
E-post: malin.lauber@vaxjo.se

Maria Garmer tillhör partiet Vänsterpartiet.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Malin Lauber är på plats.
Telefon: 070-835 02 33
E-post: maria.garmer@vaxjo.se

Pernilla Tornéus tillhör partiet Moderaterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Malin Lauber eller Maria Garmer är på plats.
Telefon: 0470-410 92 eller 070-893 25 97
E-post: pernilla.torneus@vaxjo.se

Thomas Thornell tillhör partiet Socialdemokraterna.
Han är också ledamot i kommunstyrelsen.

Magnus P Wåhlin tillhör partiet Miljöpartiet.
Han är också ledamot i kommunstyrelsen.

Kommunchef

Kommunchefen är chef
för alla som är anställda i kommunen. 
Kommunchefens jobb är att försöka göra
så att politikernas idéer blir verklighet.

Catharina Rydberg Lilja är kommunchef i Växjö kommun.
Telefon: 0470-410 00
E-post: Catharina.Rydberg-Lilja@vaxjo.se

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Senast uppdaterad: 28 juli 2023